Jancsó Fotósuli

Eladtam a Sony A7III-at

A fotós piacon a Sony A7III szerintem az egyik egyik legjobb ár-érték arányú kamera. Egyben fotózásra és videózásra is alkalmas, nagyon jó hibrid fényképezőgép, nincs túlárazva. Viszont három év használat után én mégis túladtam rajta, ugyanis főleg esküvő fotózásra használtam, de tudjátok, esküvőket nem vállalok.

 

Úgyhogy inkább valami olyasmi fényképezőgépre volt szükségem - maradván Sony-nál - ami inkább videózásra alkalmasabb. Sony A7III is szuper videóra, de van néhány limitációja. Ha esküvőket fotóznék, portrékat, akkor maradtam volna, de jelenleg inkább a videózás felé tolódik el a használata, viszont nem akartam a gatyámat rákölteni egy új kamerára, ezért a Sony A7C-re esett a választásom.

 



Videót néznél, vagy inkább olvasnál?

Ha videó formájában szeretnéd fogyasztani a tartalmat, akkor nézd meg itt,
ha inkább most olvasnál, akkor görgess csak tovább.

 



 

 

A váltás DSLR-ről MILC-re

Emlékszem még azokra az időkre, amikor upgradeltem Canon 5D Mark III-ról Sony A7III-ra. Megváltás volt, hogy csak félig lenyomva kellett tartanom az exponáló gombot, és ott tartotta végig AF-C követőfókusz az élességet a szemen.

 

 Nem kellett folyamatosan újra komponálni a képet fókuszálás során,
mint Canon DSLR-nél. 

 

Akkor úgy éreztem, hogy nem feltétlen maradt elég kreatív energiám arra, hogy a kompozícióra, a pillanatra figyeljek, hanem nagyon sok időt, energiát elvett tőlem, hogy egyáltalán éles legyen a fotó.


A Sony A7III-al dolgozva úgy éreztem, hogy rengeteg energiám felszabadult, és jobban tudtam figyelni a pillanatok megörökítésére, hogy elkapjam azt, ami a legfontosabb, és nem kelljen már a fókuszra figyeljek, rá mertem bízni a fényképezőgépre. Tudtam jól, hogy a zöld kis négyzet rajta van a szemen, akkor az éles is lesz, nem lesz back/frontfókuszos, hanem pontosan ott lesz.

 

Pedig szívesen megtartottam volna

Kihangsúlyozom, hogyha fotóznék továbbra is, főleg mondjuk portrékat, embereket, akkor jó eséllyel megtartottam volna. Persze, lehet az A7III-nál jobb, erősebb kamerákat venni - például A7IV - aminek sokkal jobb az ergonómiája. Hogyha ár-érték arányban összehasonlítjuk a kettőt, akkor úgy érzem, hogy még mindig az A7III jön ki így összességében győztesen. De ez persze csak az én magánvéleményem.

 


Mik azok a limitációk, amik nagyon zavartak?

Amikor láttok egy Videó-Podcast adást itt a csatornán, ezeket az A7III-al vettük fel, ami csak 30 percet tud egyben felvenni. Egyszerűnek tűnhet a megoldás, ilyenkor csak 29 perc 59 másodpercnél megáll a felvétel, odasétálok, nyomok újra egy rec gombot. Nem tűnik túl nagy problémának, de amikor egy beszélgetésben benne vagyunk a témában, és mellettünk mennie kell egy stoppernek, hogy a 29.-ik percnél szóljon, hogy “helló, le fog állni a felvétel”, akkor az kellemetlenül meg tudja törni a beszélgetést.
 

Semmilyen videónál nem tudom/látom, hogy időben hol járok,
mivel nem látok rá a kijelzőre.

 


 

Volt már arra példa, hogy elfelejtettem stoppert indítani, 38 perc alatt fel is mondtam a videót, ami véglegesen majd 20 perc lesz, de mivel túlfutottam nyolc percet, az utolsó nyolc percet már nem vette a kamera.

Ez az én figyelmetlenségem volt, de amikor benne vagyok egy témában és végre felmondtam úgy, hogy nem hibáztam bele, akkor nem feltétlenül figyelek arra, hogy hol járok időben. Sokkal egyszerűbb az A7C-vel csak elindítani a felvételt, és tudom, hogy nem fog 30 percnél leállni.

 



Tehát az egyik váltás-ok a kihajtható kijelző,
hogy videó felvétel alatt lássam magamat, a kompozíciót plusz az alábbiakat 

1. Valóban megy a felvétel

2. A fókusz a helyén van

3. Az akkumulátor nem merül le

4. Nincs túlmelegedés
(Az A7III-nál 4K felbontás mellett jellemző volt, hogy túlmelegedett 50 perc környékén)

 



Ráadásul A Sony A7C esetében nemcsak arcfókusz, hanem szemfókusz is van a kamerában, bár én az arcfókusszal is tökéletesen elégedett voltam A7III esetében.


A másik érdekes funkció, ami főleg a videósoknak szánt vázba került bele - többek között az A7C-be is - az a Giroszkóp információ - GYRO DATA - ami annyit tesz, hogy a kamera rögzíti, hogy milyen elmozdulás van az adott videófelvételen, majd utólag pedig a Sony Catalyst szoftverébe bekerül maga a videó, és az szépen kistabilizálja. A videóban itt megnézhetsz összehasonlítást 5:15-től.

 

Érdemes széles látószöggel felvenni a videót, mert utólag croppolni fog, hogy ki tudja stabilizálni szépen a szoftfer. Ha kevésbé mozog a kamera, akkor azt tapasztaltam, hogy akár a frame 80-90%-át is megtartja, viszont ha például futok, akkor 50-80% körüli.

 

A új kamera = ÚJ limitációk

- Leggyorsabb záridő
A leggyorsabb zárideje az A7C-nek 1/4000, az A7III-nak pedig 1/8000. Tudom, nem egy világvége, de azért verőfényes napsütésben 1.4-es rekeszen szeretek fotózni.

- Egy kártyafoglalat
Nem profi a single memóriakártya-foglalat. Ha hobbiként fotózom, akkor nem annyira probléma, de ha megrendelésre dolgoznék, tuti nem csak egy kártyára rögzíteném az adatokat. Ha magamnak elmegyek fotózni és adatvesztésem lesz, hát bumm, vessek magamra, magamat szívatom meg, nem pedig a megrendelőt.

 


Méret és a súly

Az A7C jóval kisebb, 140 grammal könnyebb. Mivel nincs nagy keresője, ezért ez teljesen a váz tetejéről eltűnt. A fogása nem rossz, nem érzek szignifikáns különbséget az A7III és az A7C között. Pedig erre sokan panaszkodnak. Az A7IV esetében az ergonómia sokkal jobb, de ezt meg is kell fizetni, Nekem kényelmes és komfortos, én szeretem az ilyen kis gépeket, nekem ezzel nincsen problémám.

 

 

Szeptember 24-én pedig az idei utolsó Őszi egész napos Épület és Enteriőr fotózás kurzust tartjuk meg,  pazar környezetben a Balaton-felvidéken. Ha szeretnél többet tudni erről a témáról, workshopról, akkor kattints ide!

 



A tartalom szerzője: Jancsó Gergely

Olyan fotós blogot írok, amit én is szívesen olvasnék. Ha te is a fotózás szerelmese vagy csak úgy mint mi, akkor nálunk inspirációt gyűjthetsz, benntartunk a fotózás flowjában, itt megtalálsz minden információt egy helyen a szenvedélyedről. Napi rendszerességgel találsz új ingyenes tartalmakat a fotózásról, technikai újdonságokról, tesztekről, tanácsokat és hasznos tippeket olvashatsz, amik segítenek neked abban, hogy közelebb legyél a fotózáshoz. 
 

 

 

Szeretnél a fotózásról tanulni?
jancsofotosuli.com/oktatovideok.html
AKKOR KATTINTS IDE!

Hasonló cikkek a fotózásról

Megszűnik a Jancsó Fotósuli. Csomagajánlatok ITT

Megszűnik a Jancsó Fotósuli. Csomagajánlatok ITT

Így kereshetsz sok pénzt a fotózással

Így kereshetsz sok pénzt a fotózással

Népszerű fotós kurzusok
Enteriőr & Épületfotózás kurzus - ÚJ HELYSZÍNEN!

Egész napos, 10 órás, részletekre is kiterjedő épület- és enteriőr fotózás kurzusra tudsz hozzánk csatlakozni IDÉN UTOLJÁRA szeptember 14-én, ÚJ HELYSZÍNEN. Külső épület és belső fotók készítése, aranyórában, kékórában, verőfényes napsütésben. Közös vacsora, 2 órás személyes képértékelés és képkidolgozás. Reggeltől egészen naplementéig.

Photoshop kurzus - Kezdőből haladó

Megnyitsz Photoshopban egy új fotót, amit nem rég készítettél. De nem tudod pontosan, hogyan dolgozd ki, mit is kezdj vele, melyik eszköz mire jó, és hogyan érd el velük a legjobb végeredményt?

Fényfestés 2 - Enteriőr & Épületfotózás

A Fényfestés 2. kurzusban benne van minden, amit tudok az enteriőr és épületfotózásról. Három különböző helyszíni fotózáson mutatom meg a technikákat. Először egy budapesti lakás belső tereit fotózzuk, majd Dunabogdányon a Forest kabint belülről-kivülről, végül pedig a Ferenciek terén lévő Matild Palace-t. A kurzusban végigkövetheted a fotózás menetét, kompozíciók kiválasztását, vakuzást, majd a képkidolgozást is.

 

FFV: Hogyan árazd a fotózásaid?

Segítek neked abban, hogy hogyan árazd a fotózásaid, kerüld el az alul vagy épp felülárazást, mindezt úgy, hogy az áraidból ne is alkudjon a megrendelőd. Megosztom veled a jól bevált praktikákat.

 

Tudatos portréfotózás stúdióban

Ebben a kurzusban megmutatjuk neked, hogyan lehet vaku használatával is természetes hatású fényeket készíteni. Meglátod, pár egyszerű alap gondolat elsajátítása után te is könnyedén be tudod majd állítani a fényeket.

 

A fényfestés

A fényfestés egy olyan speciális fotózási technika, aminek alapja a vakufénnyel történő villantás, aminek segítségével olyan egyedülálló fotókat tudsz készíteni, amik kiemelkednek a többi közül.

Retusálj velem II. Szállodaigazgató portrék

Kövesd végig több portréfotó kidolgozását, hogy új trükköket és gyakorlati praktikákat sajátíts el, amiket egyszerűen tudsz majd alkalmazni saját képeid kidolgozása során is. 

 

Marketing tanácsadónk a Marketing Professzorok Kft.